Organizacja dnia - Żłobek i Przedszkole Bajkowe Motyle w Kielcach

Godziny realizacji

Formy aktywności dziecka

6:30 – 8:45

Schodzenie się dzieci do placówki; czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne; rozmowy indywidualne; zabawy dowolne; indywidualna realizacja założeń edukacyjnych: indywidualna praca z dziećmi, zabawy i gry dydaktyczne, oglądanie/czytanie książek, czasopism; zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela – zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne.
8:45 – 9:00Przygotowanie do śniadania: porządkowanie sali, czynności higieniczne, wdrażanie zasad kulturalnego i higienicznego zachowania.

9:00 – 9:30

Śniadanie, zwracanie uwagi na właściwe zachowanie się podczas posiłku oraz spożywanie go zgodnie z zasadami kultury; zwracanie uwagi na zachowanie prawidłowej postawy.

9:30 – 11:45

Realizowanie założeń programu wychowania przedszkolnego – zajęcia wychowawczo – dydaktyczne / zintegrowane; organizowanie zajęć na świeżym powietrzu  – zajęcia o charakterze ruchowym, przyrodniczym, obserwacje, prace porządkowe, spacery, wycieczki; zabawy swobodne, spontaniczne.
11:45 – 12:00Przygotowanie do obiadu; zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, wdrażanie zasad kulturalnego zachowania się i spożywania posiłków.

12:00 – 12:30

Obiad; rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami; zwracanie uwagi na właściwe zachowanie się podczas posiłku oraz kulturalne spożywanie posiłku; zwracanie uwagi na zachowanie prawidłowej postawy.
12:30 – 13:45Zabawy i zajęcia o charakterze wyciszającym, relaksacyjnym w sali bądź na powietrzu; indywidualna praca z dziećmi; słuchanie opowiadań nauczyciela, śpiewanie piosenek.
13:45 – 14:00Przygotowanie do podwieczorku, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe.
14:00 – 14:15Podwieczorek, wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłku
i sprzątaniu po sobie.

14:15 – 18:30

Rozchodzenie się dzieci do domu – zwracanie uwagi na formę grzecznościową przy pożegnaniu się; dla pozostałych dzieci dowolna działalność; zabawy i gry przy stolikach; zabawy w kącikach zainteresowań; zajęcia zindywidualizowane z dziećmi, wykazującymi deficyty rozwojowe.