Godziny realizacji | Formy aktywności dziecięcej |
6:30 – 8:30 | Schodzenie się dzieci do placówki. Czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Zabawy swobodne w kącikach tematycznych. Zabawy i ćwiczenia integrujące grupę prowadzone przez nauczycielki. |
8:30 – 9:00 | Przygotowanie do śniadania: porządkowanie sali, czynności higieniczne i pielęgnacyjne. Wdrażanie zasad kulturalnego i higienicznego zachowania. Przygotowanie do śniadania. |
9:00 – 9:30 | Śniadanie. Zwracanie uwagi na właściwe zachowanie się podczas posiłku oraz spożywanie go zgodnie z zasadami kultury. |
9:30 – 9:45 | Gimnastyka poranna. |
9:45 – 10:00 | Realizacja założeń programu edukacyjnego – zajęcia o charakterze wychowawczo – dydaktycznym inspirowane różnorodnymi metodami pedagogicznymi. |
10:00 – 10:15 | Dogoterapia, gimnastyka korekcyjna, muzykoterapia, bajkoterapia, zajęcia z zakresu edukacji zdrowotnej, masażyki dziecięce z wykorzystaniem języka angielskiego, mały artysta (zajęcia plastyczne, sensoryczne, doświadczenia, itp.) – realizowane naprzemiennie w zależności od dnia tygodnia. |
10:15 – 10:30 | Zabawy swobodne w kącikach tematycznych. Zabawy integrujące grupę. |
10:30 – 11:15 | Wyjście na spacer / do ogrodu. |
11:15 – 11:30 | Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne (korzystanie z nocnika i sedesu, mycie rąk). Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad kulturalnego zachowania się i spożywania posiłku. |
11:30 – 12:00 | Obiad. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Zwracanie uwagi na właściwe zachowanie się podczas posiłku oraz kulturalne spożywanie posiłku. |
12:00 – 13:00 | Drzemka, wyciszanie dowolną metodą relaksacyjną. |
13:00 – 13:45 | Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne zindywidualizowane. |
13:45 – 14:00 | Przygotowanie do podwieczorku. Wdrażanie zasad kulturalnego zachowania się i spożywania posiłku. |
14:00 – 14:15 | Podwieczorek. |
14:15 – 14:45 | Zajęcia tematyczne rozwijające indywidualne predyspozycje dzieci. |
14:45 – 16:00 | Zabawy ruchowe z wykorzystaniem innowacyjnych metod pedagogicznych. |
16:00 – 18:30 | Zabawy swobodne w kącikach tematycznych, rozchodzenie się dzieci do domów. |